Egzozdan su gelmesi, genellikle yakıtın tam yanması sonucu oluşan su buharının yoğunlaşmasından kaynaklanır ve motorun verimli çalıştığını gösteren normal bir durumdur. Özellikle soğuk havalarda ve katalitik konvertörün kimyasal reaksiyonları sırasında su oluşumu artar, bu da yeni nesil motorlarda sık görülür. Ancak, tatlımsı kokulu ve sürekli beyaz dumanla birlikte gelen aşırı su, silindir kapak contası yanığı gibi ciddi motor arızalarının belirtisi olabilir.
Otomatik şanzıman sistemleri, tork konvertörü, valf gövdesi ve mekatronik gibi yüksek hassasiyetli parçalardan oluşur. OES veya OEM parçaları tercih etmek, kalitesiz yan sanayi ve sertifikasız ürünlerin neden olduğu titreme ve erken aşınma gibi yaygın hatadan kaçınmanın anahtarıdır. Şanzıman performansını korumak için, seçilen parçanın yazılım versiyonu, LCI/Pre-LCI farkları ve uyumlu şanzıman yağı/filtresi mutlaka kontrol edilmelidir.
Volant, motor ile şanzıman arasında kritik bir dengeleyici görev üstlenerek, pistonların darbeli gücünden kaynaklanan düzensiz enerjiyi depolar ve motorun akıcı dönmesini sağlar. BMW'lerde yaygın kullanılan çift kütleli volant teknolojisi, marş motoruyla ilk hareketi sağlamanın yanı sıra, titreşimleri sönümleyerek özellikle rölantide yüksek sürüş konforu sunar.